Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Andreea Filipescu
715
Creatorul de modă Cătălin Botezatu a lansat critici acerbe la adresa profesorului Andrei Nae de la Universitatea București, după ce acesta a apărut îmbrăcat într-o fustă la o comisie. Apariția neobișnuită a profesorului a stârnit controverse și a atras atenția presei înainte de scandalul recent de la SNSPA.
Botezatu, cunoscut pentru opiniile sale directe, a declarat că profesorii și persoanele publice ar trebui să promoveze un standard de excelență și decență, subliniind că ținuta profesorului Nae este "ostentativă" și "virulentă". El consideră că acest tip de abordare nu este adecvată pentru un cadru didactic, chiar dacă sunt luate în considerare orientarea sexuală și preferințele personale.
„Întotdeauna am considerat că persoanele publice sau persoanele care reprezintă puterea exemplului pentru societate, pentru oamenii care sunt în formare, trebuie să tindă către perfecțiune. În cazul de față, eu zic că un profesor universitar, indiferent dacă este vorba despre o orientare sexuală sau nu, cred că abordarea vestimentară pe care o are lasă, totuși, de dorit. E o abordare extremă, ostentativă, virulentă, aș putea spune. Își dorește să atragă în mod express atenția. Nu este demnă de un cadru didactic, de un exemplu, așa cum spuneam mai devreme,” a afirmat Botezatu.
Designerul a subliniat că, deși moda poate încuraja uneori vestimentația non-conformistă, în acest caz specific, consideră că profesorul Nae a depășit limitele acceptabile. „Este o abordare incorectă. E adevărat că la polul celălalt, căci vorbim iarăși de un pol, moda face și ea în așa fel încât să încurajeze vestimentația în acest sens. Să nu uităm că Chanel, Dior și multe alte case de modă au promovat rochii de seară și diverse produse vestimentare, destinate femeilor, purtate pe manechini bărbați. Așa ceva nu se poate! Eu zic că acele case de modă, indiferent că e vorba de case de modă foarte mari, celebre, cred că rămân în pană de idei atunci când nu mai au ce să facă și promovează aceste produse altfel decât ar fi firesc,” a adăugat el.